Veel gestelde vragen van locaties

Hoe werkt het?

Reserveringen welke via de website worden geboekt, komen direct bij het door jezelf opgegeven email-adres binnen en worden door jezelf afgehandeld. Je hebt direct contact met de klant en beschikt over alle gegevens. 

Hoe werkt het organisatiebureau?

Bij aanvragen via ons organisatiebureau maken wij een offerte op maat volgens wensen van de klant. Deze offerte wordt door ons actief opgevolgd per telefoon en email totdat de definitieve reservering geplaatst is. Vanaf dat moment verloopt het verdere contact tussen de betreffende locatie en de klant. Over aanvragen via ons organisatiebureau vragen wij 10% commissie, dit wordt duidelijk aangegeven bij de aanvraag.

Op welke manier wordt interesse, wel/niet boeken, tevredenheid na gebruik gemonitord?

Wanneer een aanvraag niet doorgaat, vragen wij altijd waarom het niet door is gegaan en voor welke locatie men uiteindelijk gekozen heeft. Dit wordt teruggekoppeld naar de betreffende locatie(s).
Iedereen die een aanvraag via de website heeft gedaan, ontvangt de dag na vertrek automatisch een reviewformulier. Gasten geven naast een recensie, ook een cijfer voor het verblijf. Ieder jaar wordt de locatie met het hoogste cijfer en de beste recensies gekozen tot Inspiratie-Locatie van het jaar. De mooiste recensies worden op de website geplaatst.

Is exclusieve samenwerking een voorwaarde?

Een samenwerking op basis van exclusiviteit is voor ons niet noodzakelijk. Het is voor jullie van belang dat je locatie goed in de markt gezet wordt, hiervoor kunnen meerdere wegen bewandeld worden. Wel geloven wij heilig in het concept 1+1=3. De wijze waarop wij samenwerken met locaties is een actieve samenwerking voor en door beide partijen met als doel een vruchtbaar resultaat.

Hoe worden NAW gegevens/databestanden beheerd en mogen wij hiervan gebruik maken?

Gegevens van klanten worden automatisch opgeslagen in onze database. Je beschikt altijd over alle gegevens van klanten die bij jouw locatie informatie aanvragen en/of reserveren. Deze gegevens kan je op ieder moment terugzien in je eigen beheeromgeving. Ons algemene databestand wordt niet vrijgegeven aan derden. Wel kan je gebruik maken van ons klantenbestand d.m.v. het aanbieden van je locatie via onze nieuwsbrief (gratis). 

Van welke functies kunnen we gratis gebruik maken?

  • Monitoring zoals hierboven omschreven
  • Online boekingssysteem op eigen website
  • Online, geautomatiseerd reviewsysteem op eigen website
  • RSS feed voor activiteiten
  • Activiteitenpagina op eigen website (zonder logo van BuitenBusiness)
  • Advisering in prijsstelling en publicatie
  • Vermelding in nieuwsbrieven en op Social Media (Facebook en Twitter)
  • Gebruik teksten en foto’s vergaderbreakss (mits aangeboden via BuitenBusiness)
  • Extra boekingen via het organisatiebureau van BuitenBusiness: 10% commissie over offertebedrag

Wat is een haalbare/wenselijke periode voor het vermarkten van mijn locatie?

Locaties kunnen binnen een dag online staan en worden vanaf dat moment direct geboekt. De vergadermarkt kenmerkt zich momenteel door veel last-minute aanvragen, boekingen voor een week of enkele weken later komen veel voor. Voor de particuliere markt geldt het tegenovergestelde: boekingen worden vaak ver vantevoren (soms wel anderhalf jaar) geplaatst.

Wat is de contractperiode en wat zijn de mogelijkheden voor opzeggen/verlenging?

Abonnementen kunnen op ieder moment worden opgezegd of gewisseld, met in acht neming van de abonnementstermijn. Zonder opzegging worden abonnementen automatisch verlengd.